• M/T ANCO STREAM. Marinens Hovedverft 1967
    Oddvar Wittek
    Båt
    Fartøy
    Kyst
    Motorskip
    Nybygg
    Prøvetur
    Sjø
    Sjøfart
    Skip
    Skipsbygging
    Skipsfart
    Skipsverft
    Transport
    Verft
    Marinens hovedverft Horten 2/9-67 Anco Stream
  • Gasstankskip under bygging.
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip under bygging
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip under bygging
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip under bygging
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip under bygging.
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip under bygging.
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip under bygging.
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip under bygging.
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip under bygging.
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip under bygging.
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip under bygging.
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip under bygging.
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip under bygging.
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Portrett av
    Ukjent
    Oddvar Wittek
    Fartøy
    Skip
    SKIPSFART
    Atelier
    Mann
    Portrett
    Studiofotografering
  • Ukjent
    Fartøy
    Skip
    SKIPSFART
  • H/B "Thorørn" i stor sjø. Skytteren het Bjørnevågen. I tønna sitter Nybo
    Ukjent
    Fartøy
    Hvalbåt
    Sjø
    Skip
    SKIPSFART
    Storm
  • H/B "Thorørn" i stor sjø. Skytteren het Bjørnevågen. I tønna sitter Nybo
    Ukjent
    Fartøy
    Hvalbåt
    Sjø
    Skip
    SKIPSFART
    Storm