• Sandefjords hvalfangerflåte i Deception, Syd Shetland 1912
    Ukjent
    Fartøy
    Flytende kokeri
    Hvalfangst
    Hvalfangststasjon
    Landskap
    Sjø
    Skip
    Skipsfart
    SLS
    "Sandefjords hvalfangerflaate i Deception, Syd Shetland"
  • Maleri av D/S LØVEN ca. 1930 til 1940
    Dimitri Koloboff
    Båt
    Dampskip
    Fartøy
    Maleri
    Sjø
    Skip
    Skipsfart
    Malt av E. Gulbrandsen, Oslo
  • Fl. k. Thorshammer
    Ukjent
    Fartøy
    Flytende kokeri
    Skip
    SKIPSFART
  • Fl. k. "Kosmos III"
    Ukjent
    Fartøy
    Flytende kokeri
    Opplag
    Skip
    SKIPSFART
  • Fl. k. "Kosmos III"
    Ukjent
    Fartøy
    Flytende kokeri
    Opplag
    Skip
    SKIPSFART
  • Fl. k. Kosmos
    Dimitri Koloboff
    Fartøy
    Flytende kokeri
    Skip
    SKIPSFART
  • Fl. k. "Thorshøvdi
    Dimitri Koloboff
    Fartøy
    Flytende kokeri
    Skip
    SKIPSFART
  • Fl. k. Kosmos IV
    Ukjent
    Fartøy
    Flytende kokeri
    Skip
    SKIPSFART
  • Fl. k. Kosmos IV
    Ukjent
    Dimitri Koloboff
    Fartøy
    Flytende kokeri
    Skip
    SKIPSFART
  • Fl. k. "Kosmos V
    Dimitri Koloboff
    Fartøy
    Flytende kokeri
    Skip
    SKIPSFART
  • Hvalbåter i opplag
    Fred Hansen
    Fartøy
    Opplag
    Skip
    SKIPSFART
  • Fl. k. "Thorshammer
    Ukjent
    Dauhval
    Fartøy
    Flytende kokeri
    hval
    Skip
    SKIPSFART
  • M/T ANCO STREAM. Marinens Hovedverft 1967
    Oddvar Wittek
    Båt
    Fartøy
    Kyst
    Motorskip
    Nybygg
    Prøvetur
    Sjø
    Sjøfart
    Skip
    Skipsbygging
    Skipsfart
    Skipsverft
    Transport
    Verft
    Marinens hovedverft Horten 2/9-67 Anco Stream
  • Gasstankskip under bygging.
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip under bygging
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip under bygging
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip under bygging
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip under bygging.
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip under bygging.
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip under bygging.
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C