• Kveitefiske
    Ukjent
    Båt
    Fartøy
    Fisk
    Fiske
    Fiskebåt
    Fisker
    Kveite
  • Kveitefiske
    Ukjent
    Båt
    Fartøy
    Fisk
    Fiske
    Fiskebåt
    Fisker
    Kveite
  • Kveitefiske
    Ukjent
    Båt
    Fartøy
    Fisk
    Fiske
    Fiskebåt
    Fisker
    Kveite
  • Kveitefiske
    Ukjent
    Båt
    Fartøy
    Fisk
    Fiske
    Fiskebåt
    Fisker
    Kveite
  • Kveitefiske
    Ukjent
    Båt
    Fartøy
    Fisk
    Fiske
    Fiskebåt
    Fisker
    Kveite
  • Kveitefiske
    Ukjent
    Båt
    Fartøy
    Fisk
    Fiske
    Fiskebåt
    Fisker
    Kveite
  • Kveitefiske
    Ukjent
    Båt
    Fartøy
    Fisk
    Fiske
    Fiskebåt
    Fisker
    Kveite
  • Hvalbåten Star I i fangst
    Ukjent
    Fartøy
    Hvalbåt
    hvalfangst
    Kokeri
    Skip
  • Hvalbåten Star I i fangst
    Ukjent
    Fartøy
    Hvalbåt
    hvalfangst
    Kokeri
    Skip
  • Spermhval i opphalingsslippen
    Ukjent
    Fartøy
    Flytende kokeri
    hvalfangst
    Kokeri
    Skip
  • Gasstankskip under bygging.
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip under bygging
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip under bygging
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Opparbeiding av hval. Fra flenseplan på kokeri.
    Ukjent
    Fartøy
    Flytende kokeri
    hvalfangst
    Kokeri
    Skip
  • Gasstankskip under bygging
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Gasstankskip
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C
  • Opparbeiding av hval. Fra flenseplan.
    Ukjent
    Fartøy
    Flytende kokeri
    hvalfangst
    Kokeri
    Skip
  • Opparbeiding av hval. Fra flenseplan på kokeri.
    Ukjent
    Fartøy
    Flytende kokeri
    hvalfangst
    Kokeri
    Skip
  • Gasstankskip
    Ukjent
    Fartøy
    Gassskip
    Gasstankskip
    Skip
    SKIPSFART
    Gasstankskip er skip som er konstruert for å frakte såkalt flytende gass. Under normale trykk- og temperaturforhold ville det ikke være økonomisk å frakte gass i skip. Men ved enten å kjøle ned gassen eller å komprimere den, eller begge deler, så reduseres volumet og gassen bringes over i flytende form som praktisk kan transporteres. Eksempelvis vil naturgass i normale omgivelser med et volum på 600 liter bare fylle 1 liter ved kokepunktet på –163 °C