• Jørgensen Foto
    SLS
    Opplag
    Flytende kokeri
    Kokeri
    Hvalbåt
  • Jørgensen Foto
    SLS
    Opplag
    Flytende kokeri
    Kokeri
    Industriområde
  • Jørgensen Foto
    SLS
    Opplag
    Flytende kokeri
    Kokeri
    Hvalbåt
  • Jørgensen Foto
    SLS
    Opplag
    Flytende kokeri
    Kokeri
    Industriområde
  • Jørgensen Foto
    SLS
    Skipsverft
    Flytende kokeri
    Kokeri
    Dokk
    Dokksatt
    Flytedokk
  • MS/Flk Thorshøvdi's hjemkomst; 1956. MS/Flk Thorshøvdi's hjemkomst 08.04.1956, etter endt sesong . Kaia på Thorøya hvor familie og venner venter på at hvalfangerene skal komme i land. 1948 Bygget som hvalkokeriet THORSHØVDI ved Burmeister & Wains Maskin- og Skipsbyggeri, København for A/S Odd (AS Thor Dahl), Sandefjord. Gikk av stabelen 15/04-1948. Overlevering skjer 19/10-1948. 1956 Sesongen 1955/56 ble resultatet 71.026 fat hvalolje og 25.134 fat spermolje med 13 hvalbåter og 602 mann. Kilde: https://skipshistorie.net/Sandefjord/SFJ002ThorDahl/Tekster/SFJ00219480600000%20THORSHOVDI.pdf
    Jørgensen Foto
    SLS
    Hjemkomst
    Flytende kokeri
    Kokeri
    Kai
    Hvalfangst
    MS/Flk Thorshøvdi's hjemkomst; 1956. MS/Flk Thorshøvdi's hjemkomst 08.04.1956, etter endt sesong . Kaia på Thorøya hvor familie og venner venter på at hvalfangerene skal komme i land. 1948 Bygget som hvalkokeriet THORSHØVDI ved Burmeister & Wains Maskin- og Skipsbyggeri, København for A/S Odd (AS Thor Dahl), Sandefjord. Gikk av stabelen 15/04-1948. Overlevering skjer 19/10-1948. 1956 Sesongen 1955/56 ble resultatet 71.026 fat hvalolje og 25.134 fat spermolje med 13 hvalbåter og 602 mann. Kilde: https://skipshistorie.net/Sandefjord/SFJ002ThorDahl/Tekster/SFJ00219480600000%20THORSHOVDI.pdf
  • MS/Flk Thorshøvdi's hjemkomst; 1956. MS/Flk Thorshøvdi's hjemkomst 08.04.1956, etter endt sesong . Her bokseres den inn til opplagsplassen ved Thorøya. 1948 Bygget som hvalkokeriet THORSHØVDI ved Burmeister & Wains Maskin- og Skipsbyggeri, København for A/S Odd (AS Thor Dahl), Sandefjord. Gikk av stabelen 15/04-1948. Overlevering skjer 19/10-1948. 1956 Sesongen 1955/56 ble resultatet 71.026 fat hvalolje og 25.134 fat spermolje med 13 hvalbåter og 602 mann. Kilde: https://skipshistorie.net/Sandefjord/SFJ002ThorDahl/Tekster/SFJ00219480600000%20THORSHOVDI.pdf
    Jørgensen Foto
    SLS
    Hvalfangst
    Hjemkomst
    Flytende kokeri
    Kokeri
    MS/Flk Thorshøvdi's hjemkomst; 1956. MS/Flk Thorshøvdi's hjemkomst 08.04.1956, etter endt sesong . Her bokseres den inn til opplagsplassen ved Thorøya. 1948 Bygget som hvalkokeriet THORSHØVDI ved Burmeister & Wains Maskin- og Skipsbyggeri, København for A/S Odd (AS Thor Dahl), Sandefjord. Gikk av stabelen 15/04-1948. Overlevering skjer 19/10-1948. 1956 Sesongen 1955/56 ble resultatet 71.026 fat hvalolje og 25.134 fat spermolje med 13 hvalbåter og 602 mann. Kilde: https://skipshistorie.net/Sandefjord/SFJ002ThorDahl/Tekster/SFJ00219480600000%20THORSHOVDI.pdf
  • MS/Flk Thorshøvdi's hjemkomst; 1956. MS/Flk Thorshøvdi's hjemkomst 08.04.1956, etter endt sesong . Her taues den inn til opplagsplassen ved Thorøya av slepebåten Forlandet. Familie og venner har møtt frem på kaia for å ta imot hvalfangerene. 1948 Bygget som hvalkokeriet THORSHØVDI ved Burmeister & Wains Maskin- og Skipsbyggeri, København for A/S Odd (AS Thor Dahl), Sandefjord. Gikk av stabelen 15/04-1948. Overlevering skjer 19/10-1948. 1956 Sesongen 1955/56 ble resultatet 71.026 fat hvalolje og 25.134 fat spermolje med 13 hvalbåter og 602 mann. Kilde: https://skipshistorie.net/Sandefjord/SFJ002ThorDahl/Tekster/SFJ00219480600000%20THORSHOVDI.pdf
    Jørgensen Foto
    SLS
    Hvalfangst
    Hjemkomst
    Flytende kokeri
    Kokeri
    Slepebåt
    MS/Flk Thorshøvdi's hjemkomst; 1956. MS/Flk Thorshøvdi's hjemkomst 08.04.1956, etter endt sesong . Her taues den inn til opplagsplassen ved Thorøya av slepebåten Forlandet. Familie og venner har møtt frem på kaia for å ta imot hvalfangerene. 1948 Bygget som hvalkokeriet THORSHØVDI ved Burmeister & Wains Maskin- og Skipsbyggeri, København for A/S Odd (AS Thor Dahl), Sandefjord. Gikk av stabelen 15/04-1948. Overlevering skjer 19/10-1948. 1956 Sesongen 1955/56 ble resultatet 71.026 fat hvalolje og 25.134 fat spermolje med 13 hvalbåter og 602 mann. Kilde: https://skipshistorie.net/Sandefjord/SFJ002ThorDahl/Tekster/SFJ00219480600000%20THORSHOVDI.pdf
  • MS/Flk Thorshøvdi's hjemkomst; 1956. MS/Flk Thorshøvdi's hjemkomst 08.04.1956, etter endt sesong . Her bokseres den inn til opplagsplassen ved Thorøya. 1948 Bygget som hvalkokeriet THORSHØVDI ved Burmeister & Wains Maskin- og Skipsbyggeri, København for A/S Odd (AS Thor Dahl), Sandefjord. Gikk av stabelen 15/04-1948. Overlevering skjer 19/10-1948. 1956 Sesongen 1955/56 ble resultatet 71.026 fat hvalolje og 25.134 fat spermolje med 13 hvalbåter og 602 mann. Kilde: https://skipshistorie.net/Sandefjord/SFJ002ThorDahl/Tekster/SFJ00219480600000%20THORSHOVDI.pdf
    Jørgensen Foto
    SLS
    Hjemkomst
    Flytende kokeri
    Kokeri
    Hvalfangst
    MS/Flk Thorshøvdi's hjemkomst; 1956. MS/Flk Thorshøvdi's hjemkomst 08.04.1956, etter endt sesong . Her bokseres den inn til opplagsplassen ved Thorøya. 1948 Bygget som hvalkokeriet THORSHØVDI ved Burmeister & Wains Maskin- og Skipsbyggeri, København for A/S Odd (AS Thor Dahl), Sandefjord. Gikk av stabelen 15/04-1948. Overlevering skjer 19/10-1948. 1956 Sesongen 1955/56 ble resultatet 71.026 fat hvalolje og 25.134 fat spermolje med 13 hvalbåter og 602 mann. Kilde: https://skipshistorie.net/Sandefjord/SFJ002ThorDahl/Tekster/SFJ00219480600000%20THORSHOVDI.pdf
  • MS/Flk Thorshøvdi's hjemkomst; 1956. MS/Flk Thorshøvdi's hjemkomst 08.04.1956, etter endt sesong . Kaia på Thorøya hvor familie og venner venter på at hvalfangerene skal komme i land. 1948 Bygget som hvalkokeriet THORSHØVDI ved Burmeister & Wains Maskin- og Skipsbyggeri, København for A/S Odd (AS Thor Dahl), Sandefjord. Gikk av stabelen 15/04-1948. Overlevering skjer 19/10-1948. 1956 Sesongen 1955/56 ble resultatet 71.026 fat hvalolje og 25.134 fat spermolje med 13 hvalbåter og 602 mann. Kilde: https://skipshistorie.net/Sandefjord/SFJ002ThorDahl/Tekster/SFJ00219480600000%20THORSHOVDI.pdf
    Jørgensen Foto
    SLS
    Hvalfangst
    Hjemkomst
    Flytende kokeri
    Kokeri
    MS/Flk Thorshøvdi's hjemkomst; 1956. MS/Flk Thorshøvdi's hjemkomst 08.04.1956, etter endt sesong . Kaia på Thorøya hvor familie og venner venter på at hvalfangerene skal komme i land. 1948 Bygget som hvalkokeriet THORSHØVDI ved Burmeister & Wains Maskin- og Skipsbyggeri, København for A/S Odd (AS Thor Dahl), Sandefjord. Gikk av stabelen 15/04-1948. Overlevering skjer 19/10-1948. 1956 Sesongen 1955/56 ble resultatet 71.026 fat hvalolje og 25.134 fat spermolje med 13 hvalbåter og 602 mann. Kilde: https://skipshistorie.net/Sandefjord/SFJ002ThorDahl/Tekster/SFJ00219480600000%20THORSHOVDI.pdf
  • MS/Flk Thorshøvdi's hjemkomst; 1956. MS/Flk Thorshøvdi's hjemkomst 08.04.1956, etter endt sesong . Kaia på Thorøya hvor familie og venner venter på at hvalfangerene skal komme i land. 1948 Bygget som hvalkokeriet THORSHØVDI ved Burmeister & Wains Maskin- og Skipsbyggeri, København for A/S Odd (AS Thor Dahl), Sandefjord. Gikk av stabelen 15/04-1948. Overlevering skjer 19/10-1948. 1956 Sesongen 1955/56 ble resultatet 71.026 fat hvalolje og 25.134 fat spermolje med 13 hvalbåter og 602 mann. Kilde: https://skipshistorie.net/Sandefjord/SFJ002ThorDahl/Tekster/SFJ00219480600000%20THORSHOVDI.pdf
    Jørgensen Foto
    SLS
    Hvalfangst
    Hjemkomst
    Flytende kokeri
    Kokeri
    MS/Flk Thorshøvdi's hjemkomst; 1956. MS/Flk Thorshøvdi's hjemkomst 08.04.1956, etter endt sesong . Kaia på Thorøya hvor familie og venner venter på at hvalfangerene skal komme i land. 1948 Bygget som hvalkokeriet THORSHØVDI ved Burmeister & Wains Maskin- og Skipsbyggeri, København for A/S Odd (AS Thor Dahl), Sandefjord. Gikk av stabelen 15/04-1948. Overlevering skjer 19/10-1948. 1956 Sesongen 1955/56 ble resultatet 71.026 fat hvalolje og 25.134 fat spermolje med 13 hvalbåter og 602 mann. Kilde: https://skipshistorie.net/Sandefjord/SFJ002ThorDahl/Tekster/SFJ00219480600000%20THORSHOVDI.pdf
  • Jørgensen Foto
    SLS
    Skipsbygging
    Skipsverft
    Flytende kokeri
    Kokeri
    Arbeider
  • Jørgensen
    SLS
    Flytende kokeri
    Kokeri
    Tannlege
    Tannpleie
  • Flytende kokeri "Kosmos III"i opplag ved Gonvik; 1953. 1947 Bygget som hvalkokeri KOSMOS III ved AB Gøtaverken, Gøteborg, Sweden for A/S Kosmos (Anders Jahre & Co A/S), Sandefjord. Overlevert 01/11-1947. Dette var et meget moderne kokeri bygget som kombinert hvalkokeri og tankbåt med helsveiset skrog.
    Jørgensen
    SLS
    Flytende kokeri
    Kokeri
    Fabrikk
    Fjord
    Flytende kokeri "Kosmos III"i opplag ved Gonvik; 1953. 1947 Bygget som hvalkokeri KOSMOS III ved AB Gøtaverken, Gøteborg, Sweden for A/S Kosmos (Anders Jahre & Co A/S), Sandefjord. Overlevert 01/11-1947. Dette var et meget moderne kokeri bygget som kombinert hvalkokeri og tankbåt med helsveiset skrog.
  • Flytende kokeri "Kosmos III"i opplag ved Gonvik; 1953. 1947 Bygget som hvalkokeri KOSMOS III ved AB Gøtaverken, Gøteborg, Sweden for A/S Kosmos (Anders Jahre & Co A/S), Sandefjord. Overlevert 01/11-1947. Dette var et meget moderne kokeri bygget som kombinert hvalkokeri og tankbåt med helsveiset skrog.
    Jørgensen
    SLS
    Flytende kokeri
    Kokeri
    Hvalfangst
    Tanker
    Flytende kokeri "Kosmos III"i opplag ved Gonvik; 1953. 1947 Bygget som hvalkokeri KOSMOS III ved AB Gøtaverken, Gøteborg, Sweden for A/S Kosmos (Anders Jahre & Co A/S), Sandefjord. Overlevert 01/11-1947. Dette var et meget moderne kokeri bygget som kombinert hvalkokeri og tankbåt med helsveiset skrog.
  • MS/Flk "THORSHØVDI", DS/Hvb "THORGEIR" og MS/Flk "THORSHAVET i opplag ved Thorøya; 1951.
    Jørgensen
    SLS
    Sandefjord
    Hvalbåt
    Flytende kokeri
    Hvalfangst
    Opplag
    MS/Flk "THORSHØVDI", DS/Hvb "THORGEIR" og MS/Flk "THORSHAVET i opplag ved Thorøya; 1951.
  • MS/Flk "THORSHØVDI" og MS/Flk "THORSHAVET i opplag ved Thorøya, den nye kaia under bygging; 1951.
    Jørgensen
    SLS
    Sandefjord
    Flytende kokeri
    Hvalfangst
    Opplag
    MS/Flk "THORSHØVDI" og MS/Flk "THORSHAVET i opplag ved Thorøya, den nye kaia under bygging; 1951.
  • 1947 Bygget som hvalkokeriet THORSHAVET ved Harland & Wolff i Belfast for Aktieselskapet Ørnen (A/S Thor Dahl), Sandefjord. Sjøsatt 19/06, levert 09/10. Prisen var NOK. 30.492.133,10.
    Jørgensen
    SLS
    Flytende kokeri
    Hvalfangst
    Opplag
    Sandefjord
    1947 Bygget som hvalkokeriet THORSHAVET ved Harland & Wolff i Belfast for Aktieselskapet Ørnen (A/S Thor Dahl), Sandefjord. Sjøsatt 19/06, levert 09/10. Prisen var NOK. 30.492.133,10.
  • 1947 Bygget som hvalkokeriet THORSHAVET ved Harland & Wolff i Belfast for Aktieselskapet Ørnen (A/S Thor Dahl), Sandefjord. Sjøsatt 19/06, levert 09/10. Prisen var NOK. 30.492.133,10.
    Jørgensen
    SLS
    Flytende kokeri
    Hvalfangst
    Opplag
    1947 Bygget som hvalkokeriet THORSHAVET ved Harland & Wolff i Belfast for Aktieselskapet Ørnen (A/S Thor Dahl), Sandefjord. Sjøsatt 19/06, levert 09/10. Prisen var NOK. 30.492.133,10.
  • MS/Flk "THORSHØVDI" og DS/Hvb "THORGEIR" til kai ved Thorøya; 1951. 1948 Bygget som hvalkokeriet THORSHØVDI ved Burmeister & Wains Maskin- og Skipsbyggeri, København for A/S Odd (AS Thor Dahl), Sandefjord. Gikk av stabelen 15/04-1948. Overlevering skjer 19/10-1948.
    Jørgensen
    SLS
    Sandefjord
    Hvalbåt
    Flytende kokeri
    Opplag
    MS/Flk "THORSHØVDI" og DS/Hvb "THORGEIR" til kai ved Thorøya; 1951. 1948 Bygget som hvalkokeriet THORSHØVDI ved Burmeister & Wains Maskin- og Skipsbyggeri, København for A/S Odd (AS Thor Dahl), Sandefjord. Gikk av stabelen 15/04-1948. Overlevering skjer 19/10-1948.
  • 937 Bygget som Flk UNITAS av Deutsche Schiff und Maschinenbau A.G. (Deschimag), Bremen, Tyskland for Jürghens Van den Bergh Margarine Verkaufs Union G.m.b.H., Bremen. 1939 Rekvirert av Die Kriegsmarine. Tatt i bruk som Stutspunkt Schiff med base i Kiel, Tyskland and Gotenhafen (Gdynia), Polen. 1944 Skadet 18/19-12 ved Gotenhafen, Polen under R.A.F. raid. 24 av mannskapet ble drept. 1945 Beslaglagt i mai av de allierte ved Flensburg, Tyskland. Senere tatt over av den engelske regjeringen (Ministry of Food), London, England. Seilte i juni fra Cuxhaven, Tyskland til Methil, Firth of Forth, Scotland hvor hun ble omdøpt til EMPIRE VICTORY. Leid ut i sesongen 1945/46 til United Whalers Ltd (Bugge and Krogh-Hansen), London, England. 1946 Christian Salvesen, Leith, Scotland ga i mai et bud på GBP 800.000 til the Ministry of Transport men dette ble avvist. 1946 Solgt i juni for GBP 1.050.000 til Union Whaling Co. Ltd (Abraham E. Larsen), Durban, Syd-Afrika. Skipet fremdeles registrert i London. 1950 Omdøpt til ABRAHAM LARSEN. Skipet fremdeles registrert i London, England.
    Jørgensen
    SLS
    Sandefjord
    Flytende kokeri
    Hvalfangs
    Skip Fartøy
    937 Bygget som Flk UNITAS av Deutsche Schiff und Maschinenbau A.G. (Deschimag), Bremen, Tyskland for Jürghens Van den Bergh Margarine Verkaufs Union G.m.b.H., Bremen. 1939 Rekvirert av Die Kriegsmarine. Tatt i bruk som Stutspunkt Schiff med base i Kiel, Tyskland and Gotenhafen (Gdynia), Polen. 1944 Skadet 18/19-12 ved Gotenhafen, Polen under R.A.F. raid. 24 av mannskapet ble drept. 1945 Beslaglagt i mai av de allierte ved Flensburg, Tyskland. Senere tatt over av den engelske regjeringen (Ministry of Food), London, England. Seilte i juni fra Cuxhaven, Tyskland til Methil, Firth of Forth, Scotland hvor hun ble omdøpt til EMPIRE VICTORY. Leid ut i sesongen 1945/46 til United Whalers Ltd (Bugge and Krogh-Hansen), London, England. 1946 Christian Salvesen, Leith, Scotland ga i mai et bud på GBP 800.000 til the Ministry of Transport men dette ble avvist. 1946 Solgt i juni for GBP 1.050.000 til Union Whaling Co. Ltd (Abraham E. Larsen), Durban, Syd-Afrika. Skipet fremdeles registrert i London. 1950 Omdøpt til ABRAHAM LARSEN. Skipet fremdeles registrert i London, England.
  • 1937 Bygget som Flk UNITAS av Deutsche Schiff und Maschinenbau A.G. (Deschimag), Bremen, Tyskland for Jürghens Van den Bergh Margarine Verkaufs Union G.m.b.H., Bremen. 1939 Rekvirert av Die Kriegsmarine. Tatt i bruk som Stutspunkt Schiff med base i Kiel, Tyskland and Gotenhafen (Gdynia), Polen. 1944 Skadet 18/19-12 ved Gotenhafen, Polen under R.A.F. raid. 24 av mannskapet ble drept. 1945 Beslaglagt i mai av de allierte ved Flensburg, Tyskland. Senere tatt over av den engelske regjeringen (Ministry of Food), London, England. Seilte i juni fra Cuxhaven, Tyskland til Methil, Firth of Forth, Scotland hvor hun ble omdøpt til EMPIRE VICTORY. Leid ut i sesongen 1945/46 til United Whalers Ltd (Bugge and Krogh-Hansen), London, England. 1946 Christian Salvesen, Leith, Scotland ga i mai et bud på GBP 800.000 til the Ministry of Transport men dette ble avvist. 1946 Solgt i juni for GBP 1.050.000 til Union Whaling Co. Ltd (Abraham E. Larsen), Durban, Syd-Afrika. Skipet fremdeles registrert i London. 1950 Omdøpt til ABRAHAM LARSEN. Skipet fremdeles registrert i London, England.
    Jørgensen
    SLS
    Sandefjord
    Flytende kokeri
    Skip Fartøy
    Hvalfangst
    1937 Bygget som Flk UNITAS av Deutsche Schiff und Maschinenbau A.G. (Deschimag), Bremen, Tyskland for Jürghens Van den Bergh Margarine Verkaufs Union G.m.b.H., Bremen. 1939 Rekvirert av Die Kriegsmarine. Tatt i bruk som Stutspunkt Schiff med base i Kiel, Tyskland and Gotenhafen (Gdynia), Polen. 1944 Skadet 18/19-12 ved Gotenhafen, Polen under R.A.F. raid. 24 av mannskapet ble drept. 1945 Beslaglagt i mai av de allierte ved Flensburg, Tyskland. Senere tatt over av den engelske regjeringen (Ministry of Food), London, England. Seilte i juni fra Cuxhaven, Tyskland til Methil, Firth of Forth, Scotland hvor hun ble omdøpt til EMPIRE VICTORY. Leid ut i sesongen 1945/46 til United Whalers Ltd (Bugge and Krogh-Hansen), London, England. 1946 Christian Salvesen, Leith, Scotland ga i mai et bud på GBP 800.000 til the Ministry of Transport men dette ble avvist. 1946 Solgt i juni for GBP 1.050.000 til Union Whaling Co. Ltd (Abraham E. Larsen), Durban, Syd-Afrika. Skipet fremdeles registrert i London. 1950 Omdøpt til ABRAHAM LARSEN. Skipet fremdeles registrert i London, England.
  • 1937 Bygget som Flk UNITAS av Deutsche Schiff und Maschinenbau A.G. (Deschimag), Bremen, Tyskland for Jürghens Van den Bergh Margarine Verkaufs Union G.m.b.H., Bremen. 1939 Rekvirert av Die Kriegsmarine. Tatt i bruk som Stutspunkt Schiff med base i Kiel, Tyskland and Gotenhafen (Gdynia), Polen. 1944 Skadet 18/19-12 ved Gotenhafen, Polen under R.A.F. raid. 24 av mannskapet ble drept. 1945 Beslaglagt i mai av de allierte ved Flensburg, Tyskland. Senere tatt over av den engelske regjeringen (Ministry of Food), London, England. Seilte i juni fra Cuxhaven, Tyskland til Methil, Firth of Forth, Scotland hvor hun ble omdøpt til EMPIRE VICTORY. Leid ut i sesongen 1945/46 til United Whalers Ltd (Bugge and Krogh-Hansen), London, England. 1946 Christian Salvesen, Leith, Scotland ga i mai et bud på GBP 800.000 til the Ministry of Transport men dette ble avvist. 1946 Solgt i juni for GBP 1.050.000 til Union Whaling Co. Ltd (Abraham E. Larsen), Durban, Syd-Afrika. Skipet fremdeles registrert i London. 1950 Omdøpt til ABRAHAM LARSEN. Skipet fremdeles registrert i London, England.
    Jørgensen
    SLS
    Sandefjord
    Fjord
    Flytende kokeri
    Hvalfangst
    1937 Bygget som Flk UNITAS av Deutsche Schiff und Maschinenbau A.G. (Deschimag), Bremen, Tyskland for Jürghens Van den Bergh Margarine Verkaufs Union G.m.b.H., Bremen. 1939 Rekvirert av Die Kriegsmarine. Tatt i bruk som Stutspunkt Schiff med base i Kiel, Tyskland and Gotenhafen (Gdynia), Polen. 1944 Skadet 18/19-12 ved Gotenhafen, Polen under R.A.F. raid. 24 av mannskapet ble drept. 1945 Beslaglagt i mai av de allierte ved Flensburg, Tyskland. Senere tatt over av den engelske regjeringen (Ministry of Food), London, England. Seilte i juni fra Cuxhaven, Tyskland til Methil, Firth of Forth, Scotland hvor hun ble omdøpt til EMPIRE VICTORY. Leid ut i sesongen 1945/46 til United Whalers Ltd (Bugge and Krogh-Hansen), London, England. 1946 Christian Salvesen, Leith, Scotland ga i mai et bud på GBP 800.000 til the Ministry of Transport men dette ble avvist. 1946 Solgt i juni for GBP 1.050.000 til Union Whaling Co. Ltd (Abraham E. Larsen), Durban, Syd-Afrika. Skipet fremdeles registrert i London. 1950 Omdøpt til ABRAHAM LARSEN. Skipet fremdeles registrert i London, England.
  • Over 170 studenter fra 80 universiteter i 30 amerikanske stater, har vært deltagere på den amerikanske sommerskolen på Blindern i Oslo. De besøkte Sandefjord der de var skipsreder Lars Christensen og frues gjester en weekend i juli. Programmet i Sandefjord inneholdt besøk på Hvalfangstmuseet, besøk om bord i kokeriene "Thorshøvdi" og "Thorshavet", besøk på Gokstadhauen, og et hageselskap hos Lars Christensen på Ranvik.
    Jørgensen
    SLS
    Sandefjord
    Flytende kokeri
    Skip Fartøy
    Studenter
    Omvisning
    Over 170 studenter fra 80 universiteter i 30 amerikanske stater, har vært deltagere på den amerikanske sommerskolen på Blindern i Oslo. De besøkte Sandefjord der de var skipsreder Lars Christensen og frues gjester en weekend i juli. Programmet i Sandefjord inneholdt besøk på Hvalfangstmuseet, besøk om bord i kokeriene "Thorshøvdi" og "Thorshavet", besøk på Gokstadhauen, og et hageselskap hos Lars Christensen på Ranvik.
  • Over 170 studenter fra 80 universiteter i 30 amerikanske stater, har vært deltagere på den amerikanske sommerskolen på Blindern i Oslo. De besøkte Sandefjord der de var skipsreder Lars Christensen og frues gjester en weekend i juli. Programmet i Sandefjord inneholdt besøk på Hvalfangstmuseet, besøk ombord i kokeriene "Thorshøvdi" og "Thorshavet", besøk på Gokstadhauen, og et hageselskap hos Lars Christensen på Ranvik.
    Jørgensen
    SLS
    Sandefjord
    Skip Fartøy
    Flytende kokeri
    Havlfangst
    Studenter
    Besøk
    Over 170 studenter fra 80 universiteter i 30 amerikanske stater, har vært deltagere på den amerikanske sommerskolen på Blindern i Oslo. De besøkte Sandefjord der de var skipsreder Lars Christensen og frues gjester en weekend i juli. Programmet i Sandefjord inneholdt besøk på Hvalfangstmuseet, besøk ombord i kokeriene "Thorshøvdi" og "Thorshavet", besøk på Gokstadhauen, og et hageselskap hos Lars Christensen på Ranvik.